وب

تو

نت

خرید دامنه ارزان مشهد از وب تو نت

برای خرید دامنه ارزان مشهد به وب تو نت مراجعه کنید.

چطور جستجوی داخلی سایت را در Google Analytics تنظیم و استفاده کنیم

 

یک جعبه کوچک در هدر وب سایت شما وجود دارد. بازدیدکنندگان از آن برای جستجو استفاده می کنند. معمولا این “جستجو در سایت” نامیده می شود و به کاربر کمک می کند تا آنچه را که می خواهند سریع پیدا کنند. این یک راه برای کمک به بازدید کنندگان شما است. اما برای بازاریابان، این یک ابزار گوش دادن فوق العاده است.
ابزار جستجوی سایت به شما یک روزنه برای نگاه می دهد که بازدیدکنندگان وب سایت از شما و وب سایت چه می خواهند. و گاهی اوقات جستجوی داخلی به شما نشان می دهد که بازدید کنندگان شما چه چیزهایی را نمی توانند در سایت پیدا کنند. و این یک راه شگفت انگیز برای پیدا کردن و رفع شکاف های محتوا است.

در این پست از وب تو نت به چهار موضوع می پردازیم:

راه اندازی: نحوه تنظیم گزارش های “جستجو در سایت” در Google Analytics
گوش دادن: چگونه این گزارش ها را تجزیه و تحلیل کنید
درک کردن: بررسی کنید که بازدیدکنندگان چه چیزی را دنبال می کنند
اقدام: ایجاد (یا بهینه سازی) محتوا بر اساس بینش جدید خود به نیازهای بازدید کننده

 

نصب: چگونه جستجوی سایت را در Google Analytics پیکربندی کنیم
این مورد به طور پیش فرض در Google Analytics تنظیم نشده است زیرا هر وب سایتی به نوعی سفارشی است. بسیاری از سایت ها حتی ابزار جستجو ندارند (بر اساس تحقیقات تنها 54٪ سایت ها جستجو دارند). و برخی از سایت ها فقط در یک بخش (فقط در وبلاگ) و برخی سایت ها دارای بیش از یک ابزار جستجو هستند!
Google Analytics نمی داند سایت شما چگونه کار می کند، بنابراین شما نیاز دارید به آن بگوید که چگونه به جستجوی وب سایت شما گوش دهد. این مراحل را برای تنظیم گزارش های جستجو در سایت در Google Analytics انجام دهید:

از ابزار جستجوی سایت خود در وب سایت برای جستجوی برای عبارتی مانند “تست” استفاده کنید.

 

در صفحه نتایج جستجو، به URL در نوار آدرس مرورگر خود را نگاه کنید. احتمالا عبارت مورد جستجوی “تست” در URL وجود دارد.

توجه: اگر کلمه “تست” در URL نیست، باید با توسعه دهنده سایت خود تماس بگیرید تا به شما در تنظیم گزارش های جستجوی سایت شما کمک کند.
از آنجایی که Google Analytics می تواند آنچه در URL وجود دارد را ببیند و URL شامل عبارت جستجو می باشد، می تواند آن را ضبط و گزارش دهد. اما شما باید به آن بگوئید که کجا دنبال آن باشد. شما باید جستجوی سایت در Google Analytics با اضافه کردن query parameter پیکربندی کنید. این نامه یا کلمه ای است که درست قبل از علامت مساوی و عبارت جستجو (تست) نمایش داده می شود. پارامتر کوئری معمولا ‘S’ یا ‘Search Term’ یا چیزی شبیه به آن است.
 

در Analytics در قسمت ادمین، در View، View Setting را انتخاب کنید. در انتهای لیست Setting شما Site Search Settings را خواهید یافت. به سادگی آن را Turn On کنید سپس پارامتر کوئری را وارد کرده و روی Save کلیک کنید.

وقتی این تنظیمات را اعمال کردید ممکن است چند ساعتی یا بیشتر طول بکشد تا بتوانید نتایج را مشاهده نمایید.
 
همچنین، دو تنظیم دیگر در اینجا وجود دارد: چک باکس برای جدا کردن پارامترهای کوئری و فعال کردن دسته بندی جستجوی سایت. به استثنای اینکه ابزار جستجو یکی از ویژگی های کلیدی وب سایت شما و یک روش اصلی برای بازدیدکنندگان است، توصیه می کنم روی جعبه کلیک کرده و دسته های جستجو (search categories) را خاموش کنید.
 
همینه! ابزار جستجوی سایت شما تنظیم شده است و شما آماده شروع به گوش دادن هستید.
 
چطور گزارشات جستجوی وب سایت را آنالیز کنیم
اکنون می توانیم کمی بازدیدکنندگان سایت خود را شنود کنیم، ببینیم آنها دنبال چه چیزهایی هستند. گزارش مورد نظر ما در Behavior > Site Search > Search Terms است. این لیست تمام عباراتی است که افراد در جعبه جستجو وارد می کنند.
اگر اعداد در این گزارش بسیار پایین است، یک محدوده تاریخ طولانی را انتخاب کرده تا اطلاعات و بینش بیشتری کسب کنید. این بخش همچنین دارای چند گزارش جالب دیگر است.

Overview
Usage: چه درصد از بازدیدکنندگان از ابزار جستجو استفاده می کنند؟
Search Pages: از چه صفحه ایی بازدیدکنندگان جستجوی خود را آغاز می کنند؟ اگر ابزار جستجوی سایت شما در هر صفحه وب سایت شما به اصطلاح “جهانی” باشد، این مهم است، یا اینکه تنها در یک بخش مانند وبلاگ یا فروشگاه محصولات.

 
بررسی کنید که آیا بازدیدکنندگان به خواست خود در جستجو رسیده اند
بینش های قابل دریافت از گزارش جستجو اغلب بسیار واضح است که من حدس می زنم برخی از شما خوانندگان به خواندن ادامه ندهید. مشکلات کاربردی و شکاف های محتوا اغلب در Google Analytics نادیده گرفته می شود پس آن ها را به لیست کارهایی که باید انجام دهید اضافه کنید. اما اگر هنوز با وب تو نت همراه هستید، بیایید یک تحلیل انجام دهیم.
اول، وانمود کنید که بازدید کننده هستید و سه عبارتی که بیشتر جستجو می شود را جستجو کنید. چه می بینید؟ چیزی غیر منتظره؟ آیا شما تجربه ای دارید که می خواهید آنها داشته باشند؟
در اینجا چند نمونه از بررسی وجود دارد. این ها نمونه هایی هستند از آنچه بازدید کنندگان شما در تلاش اند تا به شما بگویند.
 
مثال اول من برچسب های ناوبری را درک نمی کنم
مثلا شما شرکت مبلمان برای پاسیو هستید شما انواع لوازم فضای باز برای ایوان ها، سالن ها و استخر ها را می فروشید. منوی ناوبری شما ممکن است شامل این سه عنوان باشد. گزارش جستجو های سایت چه چیزی را نشان می دهد؟
بازدیدکنندگان “چتر” را جستجو کرده اند، چون آن را در منوی سایت مشاهده نکرده اند. این به این معنا نیست که این وب سایت چتر نمی فروشد. بلکه آن را در زیر منو ها یا با عنوان “سایه بان” در سایت قرار داده شده است.
کاری که شما می توانید انجام دهید این است که برچسب منوی خود را با عبارت جستجو شده هماهنگ نمایید.
 
مثال دوم زمانی که ما می خواهیم چیزی را خیلی سریع پیدا کنیم
مثلا شما فروشنده تجهیزات ساخت و ساز هستید. وب سایت شما منبعی با یک راهنمای بزرگ برای خرید انواع ماشین آلات است. خوب این بخش بسیار بزرگ است و به یک ابزار جستجو نیاز دارید.
این صفحه به بازدید کنندگان محصولات زیادی معرفی می کند، اما از آن جایی که کاربران آن چیزی را که می خواهند نمی ببینند اقدام به جستجو می کنند.
بنابراین با اضافه کرده برچسبی در منو مثلا برای ماشین بولدزر قسمتی مخصوص این ماشین با تصاویر ایجاد کنید.
 
مثال سوم وب سایت آن چیزی که می خواهم به کاربر نمی دهد
مثلا وب سایت یک بانک را تصور کنید که دارای صفحات و محتوای زیادی است، خوب جستجو نیز یکی از ابزار های این سایت می باشد. وقتی به گزارش جستجو توجه می کنید متوجه می شوید که کاربران به دنبال اطلاعاتی خاصی هستند. اما به نگاه کردن به ستون % Search Exits در گزارش متوجه می شوید که اکثر کاربران بعد از جستجو از سایت خارج شده اند. بدون اینکه آن چیزی را که می خواهند بیابند!
راه دیگر بررسی اطلاعات اضافه کردن داده بیشتر به این گزارش است. می توانید این کار را با secondary dimension انجام دهید. در این قسمت شما لیستی که از کاربرانی که جستجو انجام داده اند و آخرین صفحه ایی که بازدید کرده اند را می بیند. شما می توانید بلافاصله کاربرانی که جستجوی ثمر بخش داشته اند و آن هایی که سایت را پس از جستجو ترک کرده اند ببینید. آن ها هرگز کلیک نکرده اند و بلافاصله وب سایت را بدون کسب اطلاعات ترک نموده اند.
به این وضعیت Report of Broken Dreams می گویند چون کاربر با جستجو به چیزی که می خواسته نرسیده است. راه حل چیست؟

عبارت را خودتان جستجو کنید. نتایج جستجو چه چیزی را نشان می دهند؟
اگر صفحه ایی برای این محتوا ندارید، برای آن ایجاد کنید.
اگر صفحه ایی برای این عبارت دارید در نتایج جستجو نیست، صفحه را به روز رسانی کنید تا رتبه بهتری در جستجوی سایت بگیرید. این عبارت را نیز در Tilte، Header و متن صفحه قرار دهید.
حالا دوباره عبارت را در سایت جستجو کنید. آیا نتیجه مطلوب است؟

سئوی جستجوی داخلی سایت یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. باید محتوای وب سایت نیز مانند نتایج موتورهای جستجو بهینه سازی گردد.
 
مثال چهارم محتوای این صفحه رضایت بخش نیست
مانند مثال گذشته شما وب سایتی با محتوا و بخش های زیادی دارید. حال گزارش جستجو ها را بررسی می کنید. بسیاری از آن ها جستجوی خود را از صفحه اصلی سایت انجام داده اند. اما درباره سایر صفحات چطور؟ آیا اطلاعات مهمی در این صفحات از قلم افتاده است؟
با اضافه کردن عبارت جستجو به عنوان secondary dimension گزارش، شما می توانید ببینید که کاربران از چه صفحه ایی جستجو را انجام داده اند. این یک امکان بسیار قدرت مند است!
شما مشاهده خواهید کرد که کاربران در یک صفحه خاص همیشه یک عبارت خاص را جستجو می کنند. برای حل این مسئله کاری که شما انجام می دهید این است، یا اطلاعات جستجو شده را به آن صفحه اضافه کنید یا اگر در صفحه دیگری این اطلاعات وجود دارد به آن لینک بدهید (از تکرار محتوا جلوگیری نمایید چون به سئوی سایت آسیب می زند).
 
همدلی مبتنی بر داده، نیازهای اطلاعات فراهم نشده
بازدید کنندگان شما کلیک را به تایپ کردن ترجیح می دهند. آنها واقعا نمی خواهند از ابزار جستجوی سایت شما استفاده کنند، اما اگر آنها چیزی را که می خواهند نمی بینند، به عنوان آخرین گزینه از آن استفاده می کنند.
این فاصله زیادی از ماوس به صفحه کلید وجود دارد. حتی در تلفن همراه بیشتر است. کاربران را مجبور نکنید که بی خیال سایت شما شوند. تجزیه و تحلیل ها را بررسی کنید تا برای شکاف ها پل درست کنید که بازدید کننده بعدی با این مشکلات بر خورد نکنند.
 
آیا گوگل جستجوی سایت شما را می دزد؟
هنگامی که شما نام تجاری خود را در گوگل جستجو می کنید، احتمالا صفحه اصلی خود را با چهار یا شش لینک به صفحات داخلی در زیر دو ستون کوچک خواهید دید. این ها به اصطلاح sitelinks شما هستند.
اما آیا چیز دیگری را می بینید؟ آیا یک جعبه جستجو را درست در بالای لینک های سایت خود مشاهده می کنید؟ این برای سایت های بزرگ و برند های شناخته شده رایج است.
اگر جعبه جستجو را می ببینید، یک جستجو با استفاده از آن کادر جستجو انجام دهید. چه چیزی می بینید؟ آیا شما در صفحه نتایج جستجو در گوگل هستید؟
اگر چنین است، گوگل بازدیدکنندگان بالقوه شما را کمی طولانی تر از معمول نگه می دارد. آنها کاربران را برای دیدن نتایج جستجو به سایت شما نمی فرستند. آنها توانایی شما را برای شنیدن را می گیرند. شما دو گزینه دارید:
گزینه اول: فرستادن بازدیدکنندگان به سایت برای نتایج جستجو
در این روش کادر جستجوی سایت در گوگل به افراد اجازه می دهد محتوا را از گوگل سریعتر جستجو کنند، اما به شما بازدید کننده می دهد. برای انجام این کار باید کدی را به صفحه اصلی خود اضافه، URL را ویرایش، فیلدهای هدف برای سایت خود تغییر دهید.

 
گزینه دو: جعبه جستجوی سایت وSitelinks  را از گوگل حذف کنید
اگر می خواهید کاربران ابتدا سایت شما بازدید کرده و بعدا اقدام به جستجو کنند، می توانید با اضافه کردن کد به صفحه اصلی خود، جعبه جستجوی سایت خود را از بالای Sitelink  ها در صفحه گوگل حذف کنید، درست مانند آمازون.

با اینکار بازدیدکنندگان شما باید قبل از جستجوی محتوا، به سایت شما بروند، برند شما و طراحی شما را تجربه کنند.