وب

تو

نت

خرید دامنه ارزان کیش از وب تو نت

برای خرید دامنه ارزان کیش به وب تو نت مراجعه کنید.

چگونه یک سایت پربازدید داشته باشیم؟ | ترسیم نقشه افزایش بازدید سایت

 

هدف از ساخت یک وبسایت، افزایش خریداران، تبدیل شدن به یک برند شناخته شده و در نهایت افزایش فروش است. اما اگر سایت شما بازدیدی نداشته باشد و کاربر نتواند آن را پیدا کند، مسلما این هدف رخ نخواهد داد. برای افزایش بازدید سایت شما نیاز به یک نقشه راهنما دارید که قدم به قدم هدایت‌تان کند و ما آن را به طور کامل در اختیارتان قرار خواهیم داد.

قدم اول: شناخت کاربران هدف
اگر کاربران هدف کسب و کار خود را نشناسید، اصلا نمی‌توانید قدم‌های بعدی نقشه را طی کنید! پایه و اساس هر کدام از فعالیت‌های شما در وبسایت و شبکه‌های مجازی، شناخت دقیق کاربرانی‌ست که خدمات یا محصولات شما به دردشان می‌خورد؛ یا می‌‎تواند مشکل‌شان را حل کند یا از ایجاد یکسری مشکلات در آینده جلوگیری کند.
مثلا اگر فروشگاه لوازم آرایشی دارید، تقریبا 50 درصد جامعه (یا حتی بیشتر) جزو مخاطبین هدف شما محسوب می‌شوند! هر چقدر تعداد مخاطبان هدف بیشتر باشد، جذب بازدیدکنندگان تا حدودی راحت‌تر خواهد بود؛ البته این موضوع به قدرت رقبا نیز بستگی دارد. در هر صورت اولین قدم برای افزایش بازدید سایت، شناخت کاربران و جامعه هدف است.
قدم دوم: شناخت دغدغه کاربران و راه‌های ورود آنها به وبسایت
پس از شناخت جامعه کاربران هدف نوبت به بررسی نیاز و دغدغه‌های آنها می‌رسد. همچنین شما باید به دقیقا بدانید که هر کدام از محصولات یا خدمات مجموعه شما چه کاربردی دارد و می‌تواند چه مشکلی را برای کاربر برطرف کند. اکنون باید خود را به جای کاربر بگذارید و تصور کنید که او ممکن است برای یافتن راهکار چه چیزی را سرچ کند.
مثلا کسب و کاری را در نظر بگیرید که در زمینه تعویض قطعات پکیج دیواری فعالیت می‌کند. اینجا دغدغه کاربران، مشکلاتی است که معمولا برای پکیج‌های دیواری رخ می‌دهد و می‌توان از این موضوع در جهت تولید محتوا و افزایش بازدید سایت خود استفاده کند.
بازدیدکنندگان از راه‌های مختلفی می‌توانند وارد سایت ما بشوند که عبارتند از:

موتورهای جستجوی گوگل
بک‌لینک‌ها (اینکه یک وبسایت دیگر به یک یا چند صفحه از سایت ما لینک بدهد)
اشتراک گذاری لینک صفحات در پیج اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک و چنل تلگرام
تولید محتوا و اشتراک گذاری لینک صفحات در یوتیوب و آپارات

هر چقدر تعداد لینک‌هایی که به وبسایت داده می‌شود بیشتر باشد، طبیعتا بازدید و ترافیک ورودی سایت نیز افزایش خواهد یافت.
قدم سوم: یافتن کلمات کلیدی مرتبط با دغدغه کاربر و محتوای سایت
کلمه کلیدی در واقع پلی‌ست میان سایت شما و کاربر؛ بدین معنا که کاربر با سرچ کلمات کلیدی مرتبط با دغدغه‌اش، به وبسایت شما دسترسی پیدا می‌کند.
زمانی که شما به دغدغه کاربر به خوبی آگاه باشید، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسبی که ارتباط کاربر و سایت را برقرار می‌کنند به مراتب آسان‌تر خواهد بود. در راستای پیدا کردن این کلمات می‌توانید از ابزارهای مختلفی مثل Kwfinder، MOZ، Google Keyword Planner یا حتی از بخش Related و Suggestion گوگل استفاده کنید.
سوال: چه کلماتی بازدید بیشتری برای سایت به هراه دارند؟
هر چقدر کلمه کلیدی طولانی‌تر باشد، که ما اصطلاحا آن را لانگ تیل  (Long Tail)می‌نامیم، بهتر می‌توان به دغدغه کاربر پاسخ داد. مثلا کلمه کلیدی “آموزش طراحی وب سایت با وردپرس” را در نظر بگیرید. این یک کلمه کلیدی لانگ تیل است که درون آن، دغدغه کاربر به شکل آشکارتری نمایان می‌باشد.
اما از طریق کلمه کلیدی “طراحی سایت” نمی‌توان دغدغه کاربر را به خوبی متوجه شد. در نتیجه محتوایی که برای پاسخ به این دغدغه نوشته می‌شود، باید کلی و جامع باشد. همچنین رقابت در کلمات کلیدی لانگ تیل معمولا پایین تر است و جذب بازدیدکنندگان از طریق این کلمات راحت‌تر خواهد بود.
قدم چهارم افزایش بازدید سایت: تولید محتوای کاربردی و باکیفیت
اولویت گوگل، همیشه رضایت کاربران بوده و هست. بدین معنا که وبسایتی می‌تواند بیشترین بازدید را بدست آورد که ارائه راهکارها و پاسخ‌های کاربردی و مفید را مقدم بر فروش خود بداند.
یعنی شما زمانی می‌توانید به نتایج اول گوگل برسید که دلسوزانه به کاربرانی که وارد سایت می‌شوند و به دنبال راه حل می‌گردند کمک کنید. بدین معنا که راهکارهای دیگری به جز معرفی محصولات یا خدمات‌تان نیز به کاربر ارائه دهید.
مثلا اگر محتوایی در زمینه تعمیر یک وسیله یا محصول می‌نویسید، سعی کنید ابتدا تمام راهکارهایی که می‌تواند برای مخاطب کاربردی باشد را بگویید. سپس در آخر ذکر کنید که “اگر هیچکدام از راهکارها مشکلتان را حل نکرد و یا نیاز به تعویض آن محصول دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنند”.
این ساختار محتوایی از دو جهت می‌تواند برایتان سودمند باشد:

اول اینکه اگر مقاله شما بتواند مشکل مشتری را حل کند، او به یکی از کاربران وفادار سایت شما تبدیل می‌شود و در صورت بروز مشکلات مشابه نیز به سایت شما مراجعه می‌کند.

دوم اینکه چنین محتوایی اگر همراه با رعایت قوانین سئو باشد، هم گوگل پسند خواهد بود و هم کاربرپسند. گوگل با در نظر گرفتن این موضوع، سایت شما را جزء نتایج اول خود قرار می دهد که در این صورت بازدیدتان چندین برابر خواهد شد.

سوال: اگر بخواهیم برای افزایش بازدید سایت کلمات کلیدی کوتاه و جامع را پوشش دهیم، استفاده از کدام ساختار محتوایی بهتر است؟
از آنجایی که ساختار محتوایی فوق از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ همانند “قیف فروش” بدست آمده است، بهتر است برای هر نوع محتوایی استفاده شود. منتهی زمانی که می‌خواهیم درباره کلماتی مثل “سئو” یا “دیجیتال مارکتینگ” محتوا بنویسیم، داستان کمی فرق می‌کند.
معمولا زمانی که کاربر این عبارات را درون گوگل سرچ می‌کند:

یا می‌خواهد اطلاعات کلی درباره زمینه سئو، تولید محتوا و … بدست آورد.
یا اینکه دقیقا نمی‌داند به دنبال جواب چه سوال و دغدغه ای است و امید دارد که با گشتن درون مقالات جامع بتواند پاسخ خود را بدست آورد.
یا اینکه سوال خود را درون گوگل جستجو کرده، اما جواب شفاف و درستی بدست نیاورده است و اکنون به دنبال پاسخ درون مقالات جامع می‌باشد.

می‌بینید که دغدغه کاربر و آن چیزی که از سرچ کردن کلمه کلیدی به دنبالش می‌گردد، چندان واضخ نیست. به همین دلیل باید مقاله‌ای که درباره کلمات کلیدی کوتاه نوشته می‌شوند، کلی و جامع باشند. بهترین ساختار برای بازاریابی محتوایی این کلمات، ساختار محتوای خوشه‌ای یا پیلار و کلاستر است.
این ساختار توسط شرکت https://hubspot.com/  ارائه شده است و باعث می‌شود نقشه سئو سایت شما به طور قابل توجهی منسجم شود. پیلار در این ساختار، همان محتوای جامعی‌ست که درباره “سئو” نوشته می‌شود و کلاستر محتوایی‎‌ست که در جهت تکمیل عنوان‌ها و زیرعنوان‌های محتوای جامع نوشته می‌شود (مثلا تبلیغ در گوگل).
حوزه‌های وسیعی مانند طراحی سایت، اینستاگرام مارکتینگ و … هر کدام زیرشاخه‌های متعددی را شامل می‌شوند که توضیح کامل هر کدام در یک محتوا، آن را خسته کننده و طولانی خواهد کرد. به جای این کار می‌توان برای هر زیرشاخه یک محتوای جداگانه نوشت و از طریق محتوای پیلار به آن لینک داد. اینگونه شما یک ساختار قدرتمند و منسجم از نظر سئو خواهید داشت.
قدم پنجم: بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
برای بالا آوردن سایت در گوگل و افزایش بازدید سایت، محتوا باید علاوه بر کاربرپسند بودن، گوگل‌پسند نیز باشد. خیلی‌وقت‌ها می‌شود که محتوای شما به لحاظ کاربرپسند بودن فوق العاده است، اما چون قوانین سئو در نوشتن و انتشار محتوا را رعایت نکردید، رتبه خوبی نمی‌گیرد.
سئو دارای سه بخش اصلی On page، Off page و Technical است که هر کدام نکات و قوانین مربوط به خود را دارند. برای هر بخش، گوگل فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفته است که با بررسی آنها مشخص می‌کند که هر سایت چه رتبه‌ای خواهد داشت.
در مجموع بیش از 200 فاکتور مختلف وجود دارد که گوگل بر اساس آنها تعیین می‌کند چه وبسایتی متناسب با نیازهای کاربران است و می‌تواند به رتبه‌های برتر دست یابد.
افزایش بازدید سایت با سئو داخلی (On Page)
اولین مورد در سئو داخلی، طراحی زیبا و کاربرپسند صفحات سایت است. در واقع هم محتوایی که شما داخل صفحات خود قرار می‌دهید باید جذاب و کاربردی باشد، هم طراحی و رنگ بندی این صفحات باید برای کاربر خوشایند باشد.
ظاهر سایت همانند یک ویترین زیبا عمل می‌کند که کاربر را مجذوب خود کرده و باعث می‌شود مدت زمان بیشتری داخل مغازه بماند و از قسمت‌های مختلف آن دیدن کند. همچنین طراحی سایت شما در برند سازی کسب و کارتان نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.
جدای از زیبایی ظاهری، در محتوای درون صفحه باید یکسری فاکتورها رعایت شده باشد تا آن محتوا از نظر گوگل “سئو شده” محسوب شود. مجموع این فاکتورها در کنار یکدیگر را “سئو محتوا” می‌نامند. با اینکه سئو محتوا خود یک موضوع مفصل است و قوانین زیادی را شامل می‌شود، اما چندتا از مهم‌ترین قوانین آن عبارتند از:

یونیک بودن محتوا (حتی یک جمله از آن نباید کپی باشد.)
استفاده از عناوین H2 و H3 درون محتوا
تغییر و بهینه‌سازی تصاویر
لینک سازی داخلی به شکل اصولی و درست
استفاده از کلمات کلیدی به میزان مشخص و به صورت پراکنده در محتوا
آپدیت یا به‌روز رسانی محتواهای قدیمی
انتشار محتوا به صورت منظم (روزانه، دو روز یکبار، سه روز یکبار یا …) درون سایت

انتشار محتوا با یک برنامه زمانی مشخص و منظم برای گوگل بسیار مهم است. بهتر است انتشار محتوا به صورت روزانه باشد، اما اگر هم به صورت یک روز در میان بخواهید محتوا منتشر کنید ایرادی ندارد. در کل داشتن یک برنامه زمانی منظم است که برای گوگل اهمیت دارد.
یکی دیگر از بخش‌های مهم سئو داخلی، دسترسی دادن به موتورهای جستجو برای بررسی صفحات سایت است که به آن ایندکس کردن (Index) گفته می‌شود. در بخش تنظیمات پنل پیشخوان وردپرس، قسمتی وجود دارد که شما می‌توانید به خزندگان (Crawler) موتورهای جستجو دسترسی لازم برای بررسی صفحات سایت را بدهید. در واقع موتورهای جستجو از طریق این خزندگان به وبسایت شما رتبه می‌دهند.
افزایش بازدید سایت با سئو خارجی (Off Page)
سئوی خارجی به معنای هر گونه اقدامی است که خارج از وبسایت، برای افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه آن در صفحه نتایج گوگل انجام می‌دهیم. اقداماتی مانند تبلیغات اینترنتی، ساخت بک لینک، خرید و انتشار رپورتاژ آگهی، گوگل ادز، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این قبیل را سئو خارجی می‌نامند.
توجه داشته باشید که اقدامات سئو خارجی تنها زمانی نتیجه می‌دهند که سئوی داخلی سایت به بهترین شکل ممکن انجام شود. اگر درون مایه‌ی سایت شما خوب نبوده و فاکتورهای سئوی داخلی نیز رعایت نشده باشد، هر چقدر هم تبلیغات انجام دهید، نتیجه‌ قابل توجهی نخواهد داشت. اکنون برای هر یک از بخش‌های سئو خارجی، توضیح مختصری خواهیم داد.
1. بک لینک سازی
بک لینک به معنای لینک دادن از یک سایت دیگر به سایت ما است و این در نگاه گوگل، نشان دهنده ارزشمند بودن وبسایت شما است. در عین حال که بک لینک می‌تواند نقش موثری در افزایش بازدید سایت و زتیه آن داشته باشد، همانقدر هم می‌تواند وبسایت شما را نابود کند.
زیرا گوگل خرید بک لینک را کلا ممنوع اعلام کرده است و اگر خریداری بودن بک لینک را متوجه شود، کلا سایت‌تان را حذف می‌کند. برای بک لینک سازی باید به وبسایت‌های معتبری مراجعه کنید که محتوایشان کم و بیش مرتبط با سایت شماست. این موضوع کمک می‌کند که گوگل خریداری بودن بک لینک را متوجه نشود.
این تکنیک عملا جزء سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود، زیرا شما دارید قوانین گوگل را برای افزایش بازدید سایت و فروش آنلاین خود دور می‌زنید. پس باید حواستان باشد که این کار به شکل کاملا طبیعی انجام شود.
2. تبلیغات کلیکی (PPC)
تبلیغات کلیکی یا Paid Per Click (PPC) تبلیغاتی هستند که پرداختی آنها به ازای هر یک کلیک است؛ یعنی به ازای هر کلیک، مبلغ مشخصی بر روی هزینه تبلیغ اضافه می‌شود. از جمله مثال‌های شناخته شده تبلیغات کلیکی، می‌توان به گوگل ادز اشاره کرد.
حتما تابحال پیش آمده که کلمه یا عبارتی را در گوگل سرچ کنید و در کنار بعضی از نتایج، نشانه ی Ad وجود داشته باشد. این وبسایت‌ها از تبلیغات گوگل برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کرده‌اند، هر چند این افزایش بازدید موقتی است و بازه زمانی مشخصی دارد. در گوگل ادز هزینه هر کلیک به عواملی از جمله کلمه کلیدی، رقبا و Quality Score یا امتیاز کیفی که گوگل به سایت شما می‌دهد، بستگی دارد.
برای اینکه بتوانید از سرویس تبلیغاتی گوگل استفاده کنید، لازم است ابتدا حساب کاربری خود را در پلتفرم گوگل ادز فعال کرده و سپس از کمپین‌های تبلیغاتی آن بهره ببرید. منتهی برای پرداخت هزینه تبلیغ لازم است حساب PayPal یا هر حساب خارجی دیگری داشته باشید که بتوانید اکانت گوگل ادز خود را شارژ کنید. به ازای هر بازدید، مبلغی از شارژ حساب شما کسر خواهد شد.
3. رپورتاژ آگهی
رپورتاژ یک نوع از تبلیغات متنی است که هدف از نگارش آن می تواند اطلاع رسانی درباره یک رخداد خاص، تبلیغ برند یا کسب و کارتان و ارتباط برقرار کردن با مخاطبان باشد.
برای مثال، شما قرار است یک رویداد خاص مانند جشنواره، ایونت، مسابقه یا … برگذار کنید. شما می‌توانید این موضوع را در قالب رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدیدی که مخاطبان‌تان آنجا حضور دارند، منتشر کنید. در نظر داشته باشید که ابتدا باید سایت‌های پربازدیدی که مخاطبان‌تان دنبال شان می‌کنند را شناسایی کنید.
می‌توانید درباره سایت‌ها تحقیق بیشتری انجام دهید و ببینید تاثیر رپورتاژهای هر کدام در افزایش بازدید سایت چقدر است. بهتر است موارد این‌ چنینی را به خوبی بررسی کنید و سپس خرید رپورتاژ آگهی انجام دهید.
4. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
بهترین شبکه اجتماعی که می‌تواند به دیده شدن برند و افزایش بازدید سایت‌ تان کمک کند اینستاگرام است. امروزه اینستاگرام به یک پلتفرم اختصاصی برای رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده است و به بازاریابی از طریق اینستاگرام، اینستاگرام مارکتینگ گفته می‌شود.
تنها روش سئوی خارجی که رایگان است و می‌توان بهترین بهترین استفاده را از آن برد، فعالیت در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی رایگان مثل تلگرام، لینکدین، فیسبوک، توییتر و یوتیوب است. درست است که نتیجه گرفتن در این روش کمی سخت‌تر است و زمان بیشتری می‌برد، اما تاثیر به سزایی در افزایش بازدید سایت و همچنین برند سازی محصولات شما خواهد داشت.
 اگر می‌خواهید کسب و کار شما روزی به اندازه دیجی کالا یا اسنپ تبدیل به یک برند بزرگ شود، باید سعی کنید در اینستاگرام، لینکدین، توییتر و فیسبوک فعالیت مداوم داشته باشید و از این طریق بازاریابی اینترنتی انجام دهید.

Technical SEO: آخرین بخش سئو 
تکنیکال سئو همانطور که از نامش پیداست، مواردی را در بر می‌گیرد که منجر به بهینه شدن قسمت فنی سایت می‌شوند و از این طریق موجب افزایش بازدید سایت و رتبه آن می‌شود.
برای مثال مهم‌ترین فاکتور در طراحی سایت سازگار با گوگل این است که وبسایت سرعت خوبی داشته باشد تا دسترسی Crawlerهای گوگل به آن آسان‌تر شود. یک فاکتور مهم دیگر این است که وبسایت حتما رسپانسیو و واکنش‌گرا باشد؛ بدین معنی که کاربر با هر سیستم عاملی که وارد سایت شود (موبایل، لپتاپ، تبلت و …) نوشته‌ها و بخش‌های مختلف سایت به هم نریزد تا تجربه کاربری خوبی برای مخاطب رقم بخورد.
دیگر فاکتورهای سئو تکنیکال (مانند Structured Data در صفحات سایت) از یک طرف باعث می‌شوند که موتورهای جستجو درک بهتری از هدف و منظور صفحه شما داشته باشند، و از طرف دیگر باعث بهبود تجربه کاربری برای مخاطبان می‌شوند.
برخی از تکنیک‌های سئو تکنیکال تقریبا آسان هستند و نیازی به دانش برنامه نویسی نیست، مثل ریدایرکت کردن صفحات خراب وبسایت (مانند صفحات 404)، کم کردن صفحات با محتوای یکسان (Duplicate Content) و مواردی از این قبیل. اما در مقابل برخی تکنیک‌ها پیچیده‌تر هستند و برای انجام یا رفع آنها نیاز به دانش برنامه نویسی است، مانند موارد مربوط به امنیت وبسایت.
به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست!
در آخر باید بگوییم، درست است که افزایش بازدید سایت شما تاثیر قابل توجهی در رشد کسب و کار و ارتقاء رتبه سایت‌تان دارد، اما مسلما همه چیز فقط افزایش بازدید نیست! فاکتورهای متعددی وجود دارند که منجر به پیشرفت و توسعه بیزنس شما می‌شوند که باید آنها را نیز در نظر بگیرید.
برای مثال بررسی کردن مداوم رقبا، تحلیل نظرات کاربران و استفاده از پیشنهادات آنها و از همه مهم‌تر، بررسی دقیق عملکرد سایت خودتان با Search Console به نوبه خود تاثیر چشمگیری بر روند ارتقاء رتبه سایت شما می‌گذارند. به عبارتی تمامی این فاکتورها کنار همدیگر تغییرات بزرگ را رقم می‌زنند. پس از این موارد غافل نباشید و اگر می‌خواهید بیزنس خود را به شکل همه جانبه رشد دهید، کافیست مقالات سایت وب تو نت را دنبال کنید.