وب

تو

نت

خرید دامنه ارزان دبی و امارات از وب تو نت

برای خرید دامنه ارزان دبی و امارات به وب تو نت مراجعه کنید.

طراحی سایت برای شرکت های پیمانکاری

 

احتمالا شرکت شما بطور پیمانکاری کار کند. این فعالیت پیمانکاری می تواند از یک پروژه یکنفره برای برنامه نویسی باشد تا یک شرکت پیمانکار ساختمانی، تجهیز سازی پروژه های نفتی و بیمارستانی و صد ها نوع کسب و کار پیمانکاری دیگر.
علاوه بر این امیدوارم که شما برای کسب و کار خود وب سایت داشته باشید. یا حداقل به این نتیجه رسیده باشید که باید حضور فعال و روشنی در فضای اینترنت داشته باشید. فرقی نمی کند که شرکت شما چقدر کوچک یا بزرگ باشد، یا حتی شاید بگویید که ما برای جذب یا شناساندن خود به مشتریان مان نیازی به وب سایت نداریم. برای مثال من شرکت پیمانکاری را می شناسم که تمام مشتریانش را از طریق مناقصه یا روابط حرفه ایی خود می یابد، اما کسب و کار آن ها تغییر کرده  و امروز برای وارد شدن به بازارهای دیگر و دسترسی به پروژه های خارج از روابط گذشته به فکر تهیه وب سایت چند زبانه افتاده است. این وب سایت به آن ها فرصت های متعددی می دهد. اینکه سابقه آن ها در آن فعالیت پیمانکاری به چه صورت است، چه پروژه هایی کار کرده اند، و اینکه کلا خود را چگونه معرفی می کنند مهم است.
از سوی دیگر، وب سایت به همراه سئو (یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو) ابزاری برای بازاریابی به شما می دهد که با آن می توانید به وراء معادلات روزمره بازاریابی رفته و پتانسیل های جدیدی را در فضای اینترنت بیابید. البته همه این ها در یک زنجیره (شبکه های اجتماعی تخصصی، وب سایت، سئو، انواع تبلیغات و غیره) رخ می دهد. که در اولین قدم بدون وب سایت معنا و پایگاه مشخصی در بازاریابی اینترنتی نخواهند داشت.
برای همین در این مقاله از وب تو نت به بررسی سایت های پیمانکاری می پردازم. این سایت ها می توانند ابعاد و امکانات متفاوتی داشته باشند. من امکاناتی را در اینجا معرفی می کنم که شاید در برخی از وب سایت های پیمانکاری بکار برده شوند.

 

طراحی سایت شرکت پیمانکاری
شاید از این گفته تعجب کنید: امروز تقریبا همه می توانند یک وب سایت طراحی کنند. وب سازها و قالب های آماده این فرصت را فراهم کرده اند. اما این نوع طراحی وب سایت محدودیت های جدی با خود دارند که نمی توانند وب سایت شما را به حداکثر بازدهی برسانند.
زمانی که طراحی یک وب سایت با قالب آماده انجام می شود، ظاهر آن نه تنها حرفه ایی نبوده بلکه تکراری بودن آن تاثیر مثبتی در کاربر نمی گذارد. از سوی دیگر این نوع طراحی برای توسعه آینده سایت و سئو محدودیت هایی در پی خواهد داشت.
اما ما در یک وب سایت پیمانکاری چه چیزی را مشاهده می کنیم.

صفحه اصلی: وب سایت باید نشان دهنده نوع کار یا کارهای پیمانکاری شرکت شما باشد. هیچ چیز بهتر از یک عکس حرفه ایی با کیفیت از پروژه های تکمیل شده و یا اسلاید های مراحل پروژه نمی تواند این معرفی را به خوبی انجام دهد.
پیام سایت: علاوه بر تصاویر برای معرفی کمپانی شما نیاز به عبارت کوتاه برای معرفی خود دارید. مثلا: “وب تو نت با تجربه طولانی در طراحی سایت و سئو”.
پیمایش روان: هیچ چیز مثل پیمایش روان نمی تواند یک وب سایت را برای کاربر جذاب کند. تصور کنید که ما در مرحله قبل پیام وب سایت را جا انداخته ایم. اما با وجود یک صفحه “درباره ما”، کاربر می تواند به آگاهی های کافی درباره شرکت شما برسد. اما کاری که شما باید انجام دهید این است که ساختار کاربر پسند را رعایت نمایید.
نمونه کار ها: پروژه هایی که توسط کمپانی ها انجام شده است مهم ترین و قدرتمند ترین بخش وب سایت هستند که می تواند یک شرکت را معرفی کنند. بنابراین ما می توانیم با استفاده از ابزارهای متفاوت مانند گالری تصاویر، خلاصه پروژه ها، ویدئو ها در این قسمت دست به تولید محتوا زده و شرکت را معرفی کنیم.
پروژه های در حال انجام: نیز می توانند بخشی از معرفی فعالیت های شرکت شما باشند و می توان این قسمت را به تا پروژه های آتی نیز گسترش داد.
تور واقعیت مجازی: امروز می توان با استفاده از امکانات تکنولوژی با کمک واقعیت مجازی و ویدئو ها به مشتریان آینده یا همان کاربران ارائه بهتر و قابل لمس تری از پروژه های انجام شده به نمایش گذاشت.
گواهینامه ها و تقدیر نامه ها: در کنار پروژه های گواهینامه ها، تقدیر نامه ها و مجوز های فعالیت بخصوص در زمینه استاندارد ها و کیفیت پروژه را می بایست به مشتریان معرفی نمود.
نظر مشتریان: نسبت به این که شما در چه حوزه ایی در چه مقیاسی کار می کنید گاه می توان در کنار تقدیرنامه و گواهینامه ها نظر مشتریان گذشته را در اختیار مشتریان جدید قرار داد. حتی اگر همه این نظرها خیلی هم مثبت نباشند اما شما می توانید با ارائه مقدار متناسبی از نظرات به مشتریان خود برای آشنایی و اعتماد سازی کمک کنید.
معرفی تیم کاری: شاید در کنار پروژه های انجام شده تیم کاری شما بهترین وسیله برای ارتباط و اعتماد سازی با مشتریان آینده هستند. توان تخصصی این نیرو ها، صمیمیت و نام آن ها در صنعت است که می تواند اعتبار و اعتماد را به همراه بیاورد.
دعوت به همکاری: شما می توانید از وب سایت خود برای جذب نیرو استفاده کنید. هر شرکتی به طبع نیاز به نیرو ها جدید و جایگزین دارد که وب سایت شما می تواند با فراهم کردن فرم رزومه ساز به شما در فرآیند جذب نیرو کمک بزرگی کند.
تماس با ما: یکی از راه ها ارتباطی شما می تواند از طریق وب سایت باشد. چت آنلاین، فرم تماس، لینک شبکه های اجتماعی، آدرس اطلاعات تماس تلفنی و فکس از این قبیل هستند.
اهداف و سیاست ها: این قسمت اگرچه در تمام وب سایت ها وجود دارد اما متاسفانه به دلیل وجود متون طولانی برای کاربران جذاب نیستند. پیشنهاد می شود که حتما برای نوشتن اطلاعات این صفحات دقت و سلیقه زیادی بکار برده شود و تا جای ممکن خلاصه و خوانا (کاربر پسند) باشد. یک کلام صادقانه الهام بخش از صفحه اهداف و ماموریت می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی برند شما داشته باشد.
شرکت ها و برندهای همکار: حتما شما در انجام پروژه های خود دارای ارتباطات حرفه ایی بوده و با سایر شرکت های پیمانکاری، تولید کنندگان کالا، تجهیزات و خدمات همکاری می کنید. معرفی این همکاری نیز می تواند به شناساندن و حرفه ایی بودن شما در این صنعت کمک بسزایی کند.
مقالات: این قسمت که می تواند در قسمت اخبار و وبلاگ پیاده سازی شود فواید مخصوص خود را دارند. بازاریابی اطلاعات در این قسمت می تواند به سئو و افزایش ترافیک وب سایت کمک کند. از سوی دیگر می تواند به عنوان خدمتی به کاربران وب سایت و نشان دهنده فعالیت های شما در صنعت مربوطه باشد.

 
طراحی پورتفولیو شرکت پیمانکاری
در طراحی پورتفولیو ما باید به این سوال پاسخ بدهیم: چه چیزهایی را ما باید به کاربران یا مشتریان نمایش دهیم تا آن ها با شرکت ما بهتر آشنا شوند؟
فکر کنید که چه کسی با پروژه های شما ارتباط برقرار می کند و کاربران در زمانی که خدمات شما را دنبال می کنند چه اطلاعاتی را از وب سایت شما می خواهند بدانند. بر اساس پاسخی که برای این سؤال داده می شود، می توانید طرح بندی نمونه کارها را از نظر زیبایی شناسی و عملکرد آن ها متعادل و طراحی کنید.
برای روشن شدن موضوع چند نمونه را مثال می زنم:
 
پورتفولیو گالری تصاویر
آیا شما یک طراح داخلی خانه هستید؟ شاید شما در بازسازی خانه تخصص دارید. اگر شما با صاحب خانه ها کار می کنید، احتمالا باید در تمام جزئیات و محصول نهایی با صاحب خانه به توافق برسید.
نمونه کارها گالری عکس روشی ایده آل برای شرکت های ساختمانی است که از نزدیک با صاحبان خانه های مسکونی کار می کنند، هدف اصلی آن نمایش عکس های پر زرق و برق خانه های تازه ساخته شده و بازسازی شده به صورت سازمان یافته است.
شرکت پیمانکار ساختمانی چگونه از نمونه کارهای گالری عکس بهره مند است؟
این نوع نمونه کارها بلافاصله توانایی برقراری ارتباط را از طریق تصاویر دارند، بازدید کنندگان را در وب سایت نگه داشته و جذابیت ایجاد می کند. این نوع نمونه کارها از غرق شدن کاربران در جزئیات اطلاعات جلوگیری می کند.
اما توجه داشته باشید چون هدف از وب سایت ارائه کار حرفه ایی است، از عکس ها و تصاویر حرفه ایی و اورجینال کارهای خود با کیفیت بالا استفاده کنید. عکس هایی که با نور پردازی و لنز های ضعیف تهیه شده اند مسلما نمی توانند شما را به هدف نزدیک کنند.
 
پورتفولیو بررسی پروژه ها
اگر شما پیمانکار پروژه های مهندسی هستید، گالری تصاویر به تنهایی شاید نتواند ارتباط لازم را با مشتری برقرار کند. در اینجا شما نیاز به ارائه اطلاعات و شرح مختصری از پروژه های انجام شده خود دارید.
فواید این نوع نمونه کار های چیست؟
این نوع نمونه کارها تصاویری از کار تکمیل شده شما را نشان می دهد. جزئیات پروژه های مهم به بازدیدکنندگان فورا درکی از توانایی شرکت شما ارائه می دهد.
شما می توانید با گزینه “بیشتر بدانید” که به یک صفحه پروژه با جزئیات پروژه افزوده شده علاوه بر ارائه اطلاعات به تولید محتوا برای سئو وب سایت کمک کنید.
پیمایش آسان و دسته بندی پروژه ها نیز می تواند رضایت و راحتی کاربر را در زمان بررسی نمونه کارهای شما به همراه داشته باشد.
علاوه بر این به روز رسانی های پورتفولیو می تواند به صورت خبرنامه (ایمیل) به کاربران ارائه و اطلاع رسانی شود.
 
پورتفولیو ترکیبی
این روش در واقع ترکیب گالری تصاویر با قسمت بررسی پروژه ها است. در بسیاری از مواقع گالری تصاویر یا شرح پروژه ها به تنهایی اطلاعات کافی را در اختیار کاربران قرار نمی دهند. از این رو است که لازم است از پورتفولیو ترکیبی استفاده شود.
نکته مهم در پورتفولیو ترکیبی سازماندهی انواع پروژه ها و قرار دادن اطلاعات تکمیلی است. مشکلی که در اکثر پورتفولیو ها دیده می شود این است که عدم سازمان دهی مناسب در نهایت نه تنها اثر بخشی پورتفولیو را کاهش می دهد بلکه کاربران را در انبوه تصاویر و اطلاعات غرق کرده و شاید آن ها را از این بخش فراری دهد.
پس اگر تعداد پروژه های شما خیلی زیاد است شاید بهتر باشد با دسته بندی یا دستچین کردن برخی بهره وری این قسمت را افزایش دهید. در نهایت همیشه شما می توانید با تست کاربران و نظرسنجی از گروه آزمایشی کاربر پسند و مفید بودن وب سایت خود را ارزیابی نمایید.